Annons:
Etikettmedlemmars-poesitråd
Läst 465 ggr
[kajmal"]
2014-08-11 05:53

snedvriden poesi

detta är från min bok. i en recension kallades den snedvriden poesi,

Twilight Zon – Mellan dröm och verklighet
Palien, min kära humanoidväninna, jag älskar hennes hals, den skimrar i regnbågens alla färger. En kväll säger hon till mig; – I natt ska vi samla gudar. – Jaha, säger jag och förstår inte mycket. Jag sitter vid bordet och allt är lugnt. Skymningen faller, dimmorna faller både de världsliga o de dimensionella. Då kommer det troll, jättar och alla möjliga varelser från det overkliga. Människornas gudar, rökningens gud, avundsamhetens gud m.fl. Alla kommer, det tar hela natten. Jag sitter vid bordet stilla och orörlig. Palien står på golvet framför mig, hon ser så liten och spröd ut, men hon är starkare än de flesta. Så kom de då en efter en, jättar, troll och alla människors gudar. Det är faktiskt så att det finns gudar för allt möjligt som människor ber om och Palien har sagt att vi ska samla in dem i natt. De kommer en efter en och alla har guldringar som bevis på sin gudomlighet. De kommer in och ser mig sitta stilla och orörlig, så de lägger ner sina ringar på golvet bredvid mig. De kommer i en strid ström hela natten. (34)

Då börjar en del starka gudar att tvivla, och går och tar tillbaka sina guldringar. De blir tveksamma när de ser mig sitta orörlig och nya gudar hela tiden trycker på, så de går och lägger tillbaka sina ringar igen. Så fortsätter det hela natten, det ebbar till sist ut och Palien och jag blir ensamma. Jag märker att Palien får egna funderationer på all makt som ligger där på golvet, så jag tar två ringar och trär över hennes hals. – Förlåt mig, säger hon och tar två ringar som hon trär över mitt ben. Jag vänder mig om och ser genom ett hål rakt igenom jorden till andra sidan jordklotet, där sitter Blenda, min ungdomsförälskelse. Framför henne sitter en liten ljushårig kille, med händerna i kors som om han ber. Jag tänker; är det hennes pojke? Jag ropar till Blenda; – Hur går det ? – Bra, säger hon, – Vi har samlat in nästan alla ringar, vi klarar oss nog bra. – Hej då, svarar jag. Hela tiden ser jag prinsessan av Monaco springa naken i en trädgård och skrika helt vansinnigt. Så ser jag prins Rainier av Monaco stå i kostym, och så bugar han sig, sedan är allt över. (En vecka senare dör prins Rainier av Monaco.) Jag går och lägger mig. När jag vaknar på morgonen slår jag på TV:n, de visar ett program om

påvevalet. Jag känner hela tiden som jag ser på programmet hur en osynlig ring cirkulerar över högra benet.

Annons:
[MikaelaR]
2014-08-11 06:06
#1

Har du gjort en bok & sålt? vad heter den? :)

[kajmal"]
2014-08-11 06:13
#2

det är inte en poesi bok utan en ufo-bok……..  "när jag upptäckte att jag var gud"

[MikaelaR]
2014-08-11 06:19
#3

Aha! :) jag har också skrivit en bok fast en diktbok.

Upp till toppen
Annons: