Annons:
Etikettallmänt-om-poesi
Läst 413 ggr
[MikaelaR]
8/17/14, 6:25 PM

Intervju med en person som skriver poesi!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en intervju med Jeanette, 20 år (Molam på ifokus)

Vad fick dig att börja skriva poesi? Det som fick mig börja skriva poesi var känslorna som började flöda efter att jag gått ur skolan, jag skriver oftast engelska dikter.

Vad är det bästa/Sämsta med poesi? Det bästa med poesi tycker jag är att man kan uttrycka sina känslor på ett fint sätt men ändå Kraftfullt ^^
Det sämsta med poesi är dock att inta många har upptäckt skönheten med poesi

Hur länge har du skrivit poesi? Jag har skrivit poesi i ca 6 månader MEn jag har läst poesi i böcker i 6 eller 8 år tror jag

Vem är din favorit poet? Min favorit poet är en bekant till mig, han skriver underbara dikter och kommer nog gå långt en dag ^^

Vad är din favorit poesibok? Poesiböcker har jag läst så många att jag tappat räkningen, läste alla som fans på alla skolor jag gått på inom de här 6 eller 8 åren, Jag har älskat alla, från 1800 talet till 2000 talet ^^

Föredrar du att skriva på Skrivblock eller dator? Skrivblock eller kollegieblock föredrar jag att skriva på för att då kan man gå ut i naturen och ta åt sig allt man känner och på så vis skriva underbara dikter ^^

Vad blir du inspirerad av? Det jag främst blir inspirerad av när jag Skriver poesi är mina känslor och tankar, men även då skogen och djuren och människorna runtom mig ^^

Har du något tips till andra? Tips till andra som skriver poesi eller om nån funderar på att börja skriva poesi är nog, har ni nån bra mening på hjärnan skriv då ner den DIREKT  och vänta inte tills nästa dag trots att klockan är sent på natten för skriver du inte ner den meningen direkt kommer den vara borta nästa eller, eller tom några timmar senare.

Föredrar du korta/långa dikter? Det är olika, ibland Blir dikterna jättelång, ibland blir dom korta ^^

Kan du dela med dig av en dikt? Den av mina dikter jag är nöjdast med Heter "Created Love" så här ser den ut

You think i got everything i want
You see me laugh, dance and talk
But, there is one truth, I can't
I can not continue to walk
Every breath i am Taking
Every smile i am faking
Keep on remind me
Of the girl i used to be
Two, to one part
Is whats needed
To create a working heart
I've always been on my own
Now my heart is all blown

En av mina första och även en av mina bästa trots att den kanske inte är så bra för andra ^^

Annons:
Upp till toppen
Annons: