Annons:
Etikettskriva-av-sig
Läst 460 ggr
lillan-65
2015-03-21 21:14

Till slut blev det så

I morgon om nårra timar bara är det 8 år sedan min telefon ringde tidit en morron och gav mej ett beskjed. Det ja inom mej i hemliget önskat så många gånger som barn. Först trode ja det va mit fel eftersom ja önskat så. En dag som dena komer många tankar tillbacka. Jag tror ja var 4 år första gången ja önskade så. Kansje var det tidigare utan ja mins det.  Ja skriver om det i en bok utan att veta varför. Ja hopas på svar om varför just jag, ett svar ingen kan je mej. I onsdas skule ja varit hos min kurator o ja hade tenkt ta med min bok o je den till hene för vi skule pratat om det som står där. Men hon är sjuk så det blir som det altid blir "det blir inte".  En gång hade ja en psykolog som sa att  ja hade anfal av allt som hent i mit liv, Ja hade fåt en tid hos han för en test o tog med mej min bok då med utan han viste om det, men  tiden jick för fort o det blev som det bruka "det blev inte". Då tenkte ja ta med boken till min doktor o be om en ensam stund med hene för ja kende mej tryg med hene. Men den dagen avsutade hon mej så det blev som det bruka "det blev inte så". Nej tok heler, klart ja fatar att ignen läkare skule ha tid o läsa en bok om mej. Men ja viste att dom (både läkarn o psukogen) ibland hade praoelever o att dom kansje hade tid så det va så ja tenkte. När ja jick i klass 6 hade ja bestemt o ta hjelp av min snella fröken aina, Men hon flytade hastit från oss  så det blev som  det bruka "det blev inte så". Nu är det 8 år sen han avled o ja törs inte lengre tro det blir av "det blir inte så". Det är inte många ja kent förtroede att kuna prata med, O dom ja skule kuna öppna mej för fins inte lengre i mit liv. Så det fotsetter att inte "bli av". Men ja kener myket idag. Men inget ja skule kalat anfal. Ja kener inte ågnest heler. Ja andas perekt o hjertat slår som vanlit o ja har igna keignar.  Ja kener bara mest att NÅN skule kuna svara på VARFÖR kan det bli så. KRam o gonatt till mej sjelv.

Annons:
lillan-65
2015-03-22 06:59
#1

Alldrig  skule nån få jöra mina barn illa o ja försökte alltid hjelpa dom o jöra rätt. VARFÖR fick du inte lära dej deta sett??????

lillan-65
2015-03-22 14:58
#2

Igår fick ja veta att ja förmodligen ha fler syskon en dom ja kent till, det kens konstit. SÅ, tenk om det fins fler där ute i värden som är lika mej o är som ja. O vet dom barnen om oss tenker ja nu. Kansje är det oviktit men ja kan inte seja att ja blev förvånad, eftersom ja inte blev det. EN viste ja om o han o ja har haft sama nevrolog fick ja veta av en slump. Tenk så konstit allt kan va endå. Ja hopas dom barnen (mina kansje halvsyskon haft ett bra liv. O ja fundera på när dom fyller år, kansje får ja aldrig veta det.

Upp till toppen
Annons: