Annons:
Etikettdikter-på-andra-språk
Läst 412 ggr
Ruly
8/3/15, 9:57 PM

my life in pain - av mig (engelsk text)

_Ville ge detta ett försök då jag inte skrivit något på över 4 år och på den tiden skrev jag bara låt texter. Inte för att gå in på de för mycket men texten är delvis baserad på de 3 svåraste åren i mitt liv och delvis på en kompis liv. Hoppas ni uppskattar de. lämna gärna konstruktiv kritik
_

feeling hardship feeling pain

doing drugs make me sane

life shortens to become a stain

I'm finally happy to be insane

heart of my problems goes away

when the drugs are resting in my brain

I feel a pang

Have I made a terrible mistake?

my eyes get heavy and my breath goes away

I lie there cold as the days pass by

I'm finally happy with my decision to die

/Ruly

Annons:
annia1
8/4/15, 1:35 AM
#1

Ruly den här sajten är lyft ur nätverket så den syns inte i listan nertill. Så det är nog inte så många som besöker den numera. 

Så kanske skriva inne på skrivlust istället.

.

[greenseng]1
8/4/15, 3:32 PM
#2

  En mycket intressant dikt. Rättfram och ärlig. Även om den bär med sig ett tragiskt  skimmer. Men jag är ingen moralist.

Människor som använder droger misstänker jag alltid gör det som någon form av smärtlindring. Alltför många gånger handlar det om psykisk smärta. Kanske annorlunda än fysisk men ändå fruktansvärd.

Vi lever i en fascinerande, ibland underbar värld. Men ofta blir den direkt fruktansvärd. Skrämmande fruktansvärd. Och det beror alltför ofta på oss människor. För de som inte behöver tröst eller lindring då utan bara glatt visslande kan fortsätta framåt; de får mig att undra. Är de verkligen normala människor?

Om du fortsätter att skriva på Skrivlust istället så lämna gärna en kopia här också. Det är trots allt de som ändå har ögonen på den här sajten.

Upp till toppen
Annons: