Annons:
Etikettdikter-på-andra-språk
Läst 352 ggr
greenseng
2016-07-26 23:10

Flash for a day

😉

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Magi-cat
2016-07-31 09:40
#1

Fint. 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

greenseng
2016-07-31 11:59
#2

  Tackar! 🙂

Synd att ingen tar på sig ansvaret på gruppen.
Gruppen har trots allt ett berättigande.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Magi-cat
2016-07-31 12:15
#3

Du kanske skulle tänka på saken? 🙂

Gruppen är underbar och har absolut ett berättigande! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

greenseng
2016-07-31 14:31
#4

  Jag lider av en svårartad kronisk huvudvärk och kan ibland slås ut i t.om. flera månader. Och det gör mig inte direkt lämplig som kandidat. Dessutom är jag till åren kommen med allt som det innebär. Fick för något mer än ett halvår sedan en plötslig sjukdom och fick tillbringa en månad på lasarettet.

Tänk dig själv att din läkare remitterar dig till en magnet-röntgen och så säger röntgenläkaren: "Du får inte åka hem! Ligg kvar här på britsen och våga inte ens röra på dig. Vi letar just nu efter en ledig plats åt dig."

Då känner man sig ganska liten. 😃

Det bästa vore en yngre person, faktiskt. Men… det finns kanske inte så många "poeter" kvar i Sverige. Vad vet jag?

Möjligtvis med en vettig medhjälpare. Draken vore faktiskt perfekt. Han kan ju det där med grupper och hur man hanterar en sida osv. Kanske skulle prata lite med honom. Får fundera lite på det här. 🤔

Och vad vet jag om diktare, poeter och poesi och sådant? Inte ett smack, faktiskt.
En gruppledare bör väl ha åtminstone lite hum om vad det handlar om, antar jag.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Magi-cat
2016-07-31 14:37
#5

#4 Det låter jobbigt, Greenseng. 😕 Så klart man känner sig väldigt liten.

Jag ska inte försöka med någon övertalningskampanj, men ålder är inget skäl som talar emot värdskap . Inte heller behöver man vara någon expert i ämnet, ett intresse duger bra. Men man får vara lite stresstålig och inte ta det för hårt eller personligt om aktiviteten stundtals är låg. Och så får man inse att man är rätt ensam när det kommer till kritan.

 Draken vore absolut bra. 😉 Jag stödjer det förslaget. Tänk på saken! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

greenseng
2016-07-31 15:06
#6

  Jag bryr mig inte speciellt mycket om aktiviteten. Tvärtom. Personligen trivs jag bäst när det är lite lugnare. Det blir ofta mer harmoniskt då.

Den där tävlingen om vem som har populärast grupp får folk hjärtans gärna hålla på med. Men det är definitivt inget för mig. Tycker faktiskt bara att det är direkt löjligt.

Får väl i sådana fall försöka lära mig lite om poesi och poeter. Nu finns ju trots allt internet och det kan ju utnyttjas. Men… trots allt… Sokrates och Platon hade sina egna idéer om poesi och konst överhuvud taget. De menade på att: Visst. Det finns många som lär sig regler och lagar i poesins värld. Men… De slås omedelbart ut av vem som helst som blir influerad av en sk. "Musa".

En Musa är tydligen något slags högre väsen som kan påverka en människa.
Personen i fråga blir då tillfälligt lite "tokig" men skriver ner häpnadsväckande alster som personen själv egentligen inte förstår något av. Däremot kan andra göra speciella tolkningar av det. Om nu tolkningar ens kan göras. Ibland kan det bli väldigt djupa saker. 😃

Tydligen hade folk då en väldig respekt för det här med "Musa".

Och existerade fenomenet Musa då så lär det väl existera idag också. Höga väsen av den digniteten är väl oberoende av fenomenet tid, antar jag.

Ensam? Tja… Det finns de som säger att ensamheten är människans och mänsklighetens sanna problem. Trots det så finns det de som trivs jättebra med att vara eremiter. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Magi-cat
2016-07-31 15:44
#7

🙂

Det här är absolut ett forum för dig…Du behöver bara yttra dig så blir det poesi.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

greenseng
2016-07-31 17:21
#8

😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Upp till toppen
Annons: