Annons:
Etikettskriva-av-sig
Läst 233 ggr
Soligajag1
2019-05-23 08:39

Regnet det bara öser ner. .

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon ! Idag blir vi blöta inpå bara kroppen ! Njut av regnet, det är bara vatten ! Soligajag1 😀❄️☂️ Regnet det bara öser ner Regnet det bara öser ner och jag blir så blöt om både skor och strumpor.. Härlig låt med Siwan denna dag. Låt inte vädret göra dig arg och frustrerad, ha en 'egen' dag med pyssel och annat som du inte gör när solen skiner från en klar himmel. För mig blir det en dag i lyrikens tecken, med olika inslag av mörka och ljusa berörande ämnen. Laga något gott som du sedan njuter av medans du blundar och känner denna himmelska röra du blandat ihop med din egen fantasi utav magiska under. Har du sett någon njuta av din skapelse , så som jag har gjort. Dem kan inte få nog av ditt verk, slickar sig om munnen och blundar. Smackar med tungan och drömmer sig bort, blicken irrar hit och dit. Precis som om den säger : skänk mig en extra bit ! Så än en gång denna uppmaning ! Gör något som du 'aldrig' annars skulle göra, något farligt, förbjudet , roligt, spännande . . Som du njuter utav som aldrig förr. .

HH 🙂

Annons:
[Hukanson]
2019-05-23 10:14
#1

Sorlar sorlar, susar
sommarregnets sorl,
alla trädens våta
blad ock knoppar gråta
dropp - dropp - dropp
och därnedan rusar
bäck i sorl och porl
bäck i sorl. 

(Gustaf Fröding)

Soligajag1
2019-05-23 10:53
#2

#1 Så fin dikt! 🙂🌺 

Soligajag1

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: