Annons:
Etikettpoesi-ifokus
Läst 128 ggr
Soligajag1
6/8/19, 8:32 AM

Godmorgon denna Lördag 8 Juni

Idag Lördag tillägnar jag dagen till min älskade mamma som gick bort för 3 år sen. Har ni någon kär vän eller mor/far som sitter uppe bland molnen. Skriv en dikt och dela med er ! ❤️

Tillägnat min Mor som jag saknar så.

Jag stänger dörren och påbörjar min färd till min älskade mamma som funnits i mitt liv så länge jag kan minnas. Måste åter igen ta ett djupt andetag och pusta ut. 
Nu kan inget annat stoppa mig , skrev en lapp till mina söner som sover lugnt i sina rum. Klockan har inte hunnit blivit så mycket ännu, hör till och med fåglarnas kvitter bakom mig, vilket betyder att morgonen inte vaknat än. 

Tittar på mitt ur som jag har runt halsen i en kedja, den gnistrar som stjärnor i skyn påminns jag av mamma min. 
Några sekunder står tiden stilla medans jag tänker på mamma som gav mig denna fina gåva , den låg i en ask utav rött papper som glimmade som guld. 
Jag visste inte hur jag skulle tacka så jag kastade mig runt mammas hals och bara skrek ut min glädje. 
Mamma tog tag i mina händer och log så att hela jag skrattade! 

Utan att jag märkt det har jag hunnit fram till mammas och pappas port. Nu står jag utanför dörren och ringer försiktigt på ringklockan. 
Pappa kommer och öppnar dörren , kliv in säger han , mamma är i köket. 
Jag ser min älskade mamma stå där som en ängel med vitt i håret av allt mjöl som hon har på händerna medans hon knådar degen. 

Älskade mamma , inte behöver du baka något nu , jag har med mig nybakta bullar i väskan sa jag. 
Du förstår väl att du är speciell för mig min älskade dotter . Såklart att jag ville baka något extra till dig! sa mamma. 
Tack så mycket sa jag. Jag tvättar händerna och hjälper dig med resten så kan pappa duka bordet under tiden. 

Sedan njuter vi av kaffe och nybakade bullar som smakade himmelskt. Efteråt går vi in i "lilla rummet" som är mammas eget mysrum där hon tittar på sina serier, stickar , läser Allers tidningar. 
Tiden rinner iväg , jag tackar mamma och pappa för denna underbara dag och går nerför trappen glad i hågen med varma bullar i ryggsäcken som värmer mitt ryggslut. 

Drömmer mig bort och vaknar med ett ryck. Det va precis som jag nyss satt hos min älskade mamma som egentligen sitter uppe på sitt moln och vakar över mig. 

Åhh, mamma , vad jag saknar dig och en tår rullar sakta ner för kinden. .

HH 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: