Annons:
Etikettdela-med-dig-av-en-dikt
Läst 418 ggr
Carmarino
2019-07-15 17:49

Sommardikter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här dikten skrev jag för väldigt länge sedan - när jag fortfarande gick i skolan, så den är snudd på antik. 😉

Sommarminnen

Jag gick stigen fram
långsamt.
Vädret var underbart
och jag njöt.
Nynnade på en melodi
om sommaren.
Jag var lycklig,
det var ju
sommar.

Första dagen på
sommarlovet.
Långa, sköna, lata
sommardagar
låg framför mej.
Jag gick ner till stranden.
Små sommarvågor kluckade
mot stenarna.

Nu är det höst.
Jag går samma väg,
nynnar samma sång
och tänker
snart är det sommar igen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Soligajag1
2019-07-15 19:10
#1

Åhh, , vilken underbar sommardikt och vilket foto sen !! Blir ju nostalgisk på köpet!! Njuter och låter sommarvärmen komma in till mitt inre universum så allt blir till en sommaräng fylld med vackraste blomster!! 

🌺❤️

HH 🙂

Carmarino
2019-07-16 11:09
#2

Tack Soligajag1. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-07-19 03:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Skogens nymf När jag kommer in i denna vegetation av grönska och magiska dofter ger det mig en sådan njutning att kroppens alla tentakler slappnar av. Förlorar mig in i denna skogsnymf av spektakel, tar tag i mitt inre rum och förvandlar det till en massa med förtrollande stavar som virvlar runt i universum. Nu kollras jag bort till en värld av ljud som ger mig makten att förvandlas till 'djuret från dem djupaste avgrunder' . Tystnaden och ron gör mig hel inombords. Stegvis höjs mitt sinne och njutningen får mig att bemästra mina behag och slappna av. Alla nerver lägger sig som en orm runt dina lemmar och nu känner du att livet ger dig allt det du har drömt om. Myser och njuter av detta härliga spel som får hjärtat att åter pumpa ut sin allra finaste nektar.

HH 🙂

Tanita
2019-07-31 07:31
#4

Vilka vackra dikter!

Soligajag1
2019-07-31 07:56
#5

# 4 Tack Tanita ! Du kan gå in på https://www.poeter.se/Min+Sida Läsa Mina dikter och poesi . Jag älskar att skriva av mig då o då ,

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: