Annons:
Etikettdela-med-dig-av-en-dikt
Läst 129 ggr
Soligajag1
7/27/19, 8:48 AM

Godmorgon Soliga Lördag 27 Juli.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sommar o lata dagar!! Tänk att få njuta av denna ljuvliga värme som han ovan där har skänkt oss. Vi blir som kalvar på grönbete , hoppar och skuttar av glädje som vi inte vet vad vi ska göra av. Vi vill dela med oss av denna "glädje" vi känner i våra kalla kroppar som legat i idé hela vintern av kyla. Nu kommer alla "varma känslor" inom oss ut, som vi vill förmedla till hela världen! Jag lever! Det spritter av en sån energi som får mig att sjunga!!! Yeeah!!! I am alive!! Medans vi njuter av denna underbara ljusfenomen och värme finns det andra som inte kan, vill eller orkar ta vara på denna värme. Man blir som en Ny människa. Föds på Nytt som jag brukar säga, efter att man varit instängd i en "kokong". Men visst är det härligt med kyla och det vita som ger oss glädje som spritter av andra känslor. Jag ser ju hur glada och kärleksfulla alla blir av denna värme som vi får av han "däruppe"! Är det så för alla ?? eller är det bara i mitt "innersta" som känner såhär. Jag ska njuta av denna dag !! O alla dessa behag!! Gör ni likaså , kom ut ur eran vrå. Så kommer ni att känna och må!! Nu gör jag min goá vän ett besök, så han kommer ut ur sitt kök. Doften av all härlig sötma, ger mig viljan att leva och inte tröttna!!!

HH 🙂

Annons:
Magi-cat
7/27/19, 9:12 AM
#1

God morgon!

Önskar alla en lagom solig och fin dag! ☀️🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
7/27/19, 9:15 AM
#2

#1 Tackar Magi-cat !! ☀️ Jag ska njuta efter tvättstugan!  

Härliga Lördag!! 👍

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: