Annons:
Etikettskriva-av-sig
Läst 217 ggr
Soligajag1
8/8/19, 7:09 AM

Tvättstugan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon Torsdag 8 Augusti 😀 Kroppen sover men själen tog tvättkorgen och gick ner till tvättstugan . . Tvätten landade i maskinen , nu knäpps datorerna igång . Jag kan gå upp och brygga kaffet , 😀☕️👍 Härligt !! När tvättar ni ? På morgonen eller kvällen ? Jag är en morron tupp , gör det helst då , så kan jag pyssla med annat sen . Njut av Torsdag och poesi ! Kram // Soligajag1

HH 🙂

Annons:
Tanita
8/8/19, 7:27 AM
#1

God morgon där i tvättstugan! För mig spelar det ingen roll när jag ska tvätta, men jag har lite svårt att komma igång på morgonen så mitt på dagen kanske är min favorittid.

Soligajag1
8/8/19, 7:44 AM
#2

#1  Ja, , tur vi är olika som människor ,  🙂 

Jag är ledig idag så då hade jag självklart satt upp tvättstugan mellan 07-10 , 🙂 så skönt och få det gjort .  Skulle behöva städa och handla med , men det kan vi ta  ikväll.  Mat har jag lagat , gjorde lite extra mat igår  , då har jag en dag till.  Äter samma mat 2 dagar . 

Sen när jag kommer till affären  så kan jag få idéer av någon som jobbar där eller så stöter jag på en kompis som berättar att hon/han har lagat en så god rätt , det måste du prova på Hillevi . 🙂 Sen får jag receptet och går hem glad i hågen med att fått en nytt recept. 👍 För man kör ju med sitt vanliga .  

Jag hinner sitta här en stund till innan jag ska gå ner och hänga upp tvätten i torkskåpet + lägga in lite i torktumlaren .  Sedan , stryker du skjortor , t-shirt eller blusar eller dina klädesplagg ? Manglar du lakan, handdukar etc.?  Jag manglar handdukar , lakan , dukar . 🙂

( bild från pixabay) 

HH 🙂

[SonjaG]
8/8/19, 10:01 AM
#3

Jag tvättade i går. Jag bor i hyreshus och tvättstugan är uppe på vinden. Under taket alltså, så tänk er så varmt det blir på sommaren! Försöker alltid få en förmiddagstur innan det blir för varmt. Igår tuppade jag nästan av i värmen. Men jag överlevde och nu är tvätten ren.

JMW
8/8/19, 10:14 AM
#4

Jag tvättar lite när som. När jag tycker det behövs. Morgon, kväll, helg eller vardag. Har en maskin igång nu faktiskt. Vill gärna tvätta sådana här dagar med fint väder så jag kan hänga ut.

Jag stryker det mesta. Det jag inte stryker är lakan men örngott. Inte heller frotte.

[SonjaG]
8/8/19, 11:21 AM
#5

Bra med egen tvättsstuga, en dröm för mej.

Men denna funkar bra med 2 maskiner, tumlare, torkskåp samt en mangel.

Brukar mangla handdukar och dukar. Lakanen har ju knappar eller dragkedja eller likn. så det går inte att mangla.

Lätt att hitta tid om man håller sej till förmiddag när alla andra jobbar!

Upp till toppen
Annons: