Skriva av sig

TvÀttstugan

2019-08-08 07:09 #0 av: Soligajag1

Godmorgon Torsdag 8 Augusti 😀 Kroppen sover men sjĂ€len tog tvĂ€ttkorgen och gick ner till tvĂ€ttstugan . . TvĂ€tten landade i maskinen , nu knĂ€pps datorerna igĂ„ng .
Jag kan gĂ„ upp och brygga kaffet , đŸ˜€â˜•ïžđŸ‘
HĂ€rligt !!
NÀr tvÀttar ni ? PÄ morgonen eller kvÀllen ?
Jag Àr en morron tupp , gör det helst dÄ , sÄ kan jag pyssla med annat sen .
Njut av Torsdag och poesi !
Kram // Soligajag1

HH Glad 

AnmÀl
2019-08-08 07:27 #1 av: Tanita

God morgon dÀr i tvÀttstugan! För mig spelar det ingen roll nÀr jag ska tvÀtta, men jag har lite svÄrt att komma igÄng pÄ morgonen sÄ mitt pÄ dagen kanske Àr min favorittid.

AnmÀl
2019-08-08 07:44 #2 av: Soligajag1

#1  Ja, , tur vi Ă€r olika som mĂ€nniskor ,  Glad 

Jag Ă€r ledig idag sĂ„ dĂ„ hade jag sjĂ€lvklart satt upp tvĂ€ttstugan mellan 07-10 , Glad sĂ„ skönt och fĂ„ det gjort .  Skulle behöva stĂ€da och handla med , men det kan vi ta  ikvĂ€ll.  Mat har jag lagat , gjorde lite extra mat igĂ„r  , dĂ„ har jag en dag till.  Äter samma mat 2 dagar . 

Sen nĂ€r jag kommer till affĂ€ren  sĂ„ kan jag fĂ„ idĂ©er av nĂ„gon som jobbar dĂ€r eller sĂ„ stöter jag pĂ„ en kompis som berĂ€ttar att hon/han har lagat en sĂ„ god rĂ€tt , det mĂ„ste du prova pĂ„ Hillevi . Glad Sen fĂ„r jag receptet och gĂ„r hem glad i hĂ„gen med att fĂ„tt en nytt recept. Tummen upp För man kör ju med sitt vanliga .  

Jag hinner sitta hĂ€r en stund till innan jag ska gĂ„ ner och hĂ€nga upp tvĂ€tten i torkskĂ„pet + lĂ€gga in lite i torktumlaren .  Sedan , stryker du skjortor , t-shirt eller blusar eller dina klĂ€desplagg ? Manglar du lakan, handdukar etc.?  Jag manglar handdukar , lakan , dukar . Glad

( bild frĂ„n pixabay) 

HH Glad 

AnmÀl
2019-08-08 10:01 #3 av: SonjaG

Jag tvÀttade i gÄr. Jag bor i hyreshus och tvÀttstugan Àr uppe pÄ vinden. Under taket alltsÄ, sÄ tÀnk er sÄ varmt det blir pÄ sommaren! Försöker alltid fÄ en förmiddagstur innan det blir för varmt. IgÄr tuppade jag nÀstan av i vÀrmen. Men jag överlevde och nu Àr tvÀtten ren.

AnmÀl
2019-08-08 10:14 #4 av: JMW

Jag tvÀttar lite nÀr som. NÀr jag tycker det behövs. Morgon, kvÀll, helg eller vardag. Har en maskin igÄng nu faktiskt. Vill gÀrna tvÀtta sÄdana hÀr dagar med fint vÀder sÄ jag kan hÀnga ut.

Jag stryker det mesta. Det jag inte stryker Ă€r lakan men örngott. Inte heller frotte. 

AnmÀl
2019-08-08 11:21 #5 av: SonjaG

Bra med egen tvÀttsstuga, en dröm för mej.

Men denna funkar bra med 2 maskiner, tumlare, torkskÄp samt en mangel.

Brukar mangla handdukar och dukar. Lakanen har ju knappar eller dragkedja eller likn. sÄ det gÄr inte att mangla.

LÀtt att hitta tid om man hÄller sej till förmiddag nÀr alla andra jobbar!

AnmÀl

Bli medlem pÄ iFokus

För att kunna delta i diskussionen mÄste du bli medlem pÄ iFokus. Det gÄr snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgÄng till över 300 sajter.