Annons:
Etikettpoesi-ifokus
Läst 154 ggr
Soligajag1
2019-08-17 08:34

Godmorgon Lördag 17 Augusti

Godmorgon alla Lördags människor ! 

Sover ni längre på Lördag och Söndagar ?  Eller går ni upp som vanligt då med .  Jag sover något längre på Lördań eller Söndan då jag är ledig . Idag vaknade jag av en "brutta" stod utanför på gården och gapade vid 06 -tiden om att hon ville komma in , 🤪 hon gav sig inte heller , vrålade som en tok , , ingen kom och öppnade , sen bad hon dem där "fara åt helvete" och gick iväg . 

Till det hela så har jag tydligen fått nya grannar bredvid mig om jag sitter ute på balkongen , balkongerna är nära varann ( till och med för nära tycker jag)  men men , , när jag kom hem igår så skulle jag gå ut och sätta mig en stund, men se det gick inte för grannarna hade fest och tjoade och skrattade , jag vinkade hej åt dem o sen gick jag in.  

Jag orkar inte med sånt stoj o tjim när jag kommer hem från jobbet, då vill jag vila . ( hade det till och med så när jag bodde med mina grabbar , jag kom hem från jobbet och vi käkade ihop och sen kollade vi på någon film ihop eller så gick jag in till mig och vilade eller läste nåt.)  

Jag  hade då köpt en ny 55 tums Tv så grabbarna ville kolla på den , ingen fara sa jag.   Andra kvällar när jag kom hem skulle jag va tyst sa min ena son för min äldre skulle upp o jobba 04 ( han kör buss ) . 

Ursäkta långt mess men blev lite sur på den där bruttan . 

Önskar er alla en fin Lördag . Jag ska jobba Lördag och Söndag . 

( bild från pixabay) 

Soligajag1

HH 🙂

Annons:
JMW
2019-08-17 18:44
#1

Godkväll Soligajag!

Som svar på din fråga så sover jag lika vardag som helg. Jag har upptäckt att det ju faktiskt stämmer att man går upp tidigt när man blir äldre. Jag tycker det är skönt att vara uppe tidigt.

Eftersom jag har mitt arbete i hemmet och det är lite flytande med arbetstider så har jag ju inte helg och vardag på samma sätt som "vanliga" människor. 😂

Nu är middag och disk avklarat så jag ska ta en dusch och sedan sjunka ner i soffan.

En skön kväll till dig.

Soligajag1
2019-08-18 05:13
#2

#1 Godmorgon Söndag 😀 Det lät som en bra dag . Tycker du att det går bra att ’jobba hemifrån’ ? Du gör det du ska och jobbet blir gjort ? Jag har aldrig jobbat så , jag vet inte hur det är. Jag har jobbat inom Café och Restaurang branschen dem senaste åren ( 18 år) Trivs bra med det , älskar att baka ! Jag har t.om Loppis hemma i lokalen , folk kan boka bord och sälja sina saker . Vi har så trevligt allihopa! 😀❤️ Idag jobbar jag 10-16 . Kunde inte sova längre så jag lyssnar på bok. Ha en fin Söndag . 😀🌺

HH 🙂

JMW
2019-08-18 08:08
#3

#2 Det finns inget bättre än att jobba hemma. Jag har eget företag sedan 25 år tillbaka. Det kräver ju ibland lite disciplin för att få jobben klara. Många gånger har jag suttit sent och jobbat och gått upp före tuppen men jag har aldrig missat en leveranstid.

Soligajag1
2019-08-18 08:19
#4

#3  Så skönt att höra! Eloge till dig !  

Visst måste man ha självdisciplin!! 🙂👍 Det verkar du ha gott om ! 

Trevlig Söndag till dig !! 🙂

HH 🙂

JMW
2019-08-18 08:22
#5

#4 ❤️

Upp till toppen
Annons: