Annons:
Etikettskriva-av-sig
Läst 150 ggr
Soligajag1
2019-08-30 07:15

Godmorgon Fredag den 30 Augusti

Godmorgon ! 🙂 

Fåglarna sjunger och solen försöker tränga sig fram bakom  molnen. 

Luften känns så upplyftande efter gårdagens regnkaskader. 

Jag befann mig på väg hem när åskknallarna ven runt mig.  Nu sprang jag sista biten hem för jag är livrädd för åskan. 

Är ni rädda för åskan och blixten ?  Jag har läst att vissa människor har fått blixten på sig .  

https://www.nyteknik.se/popularteknik/sa-manga-dor-av-blixtnedslag-varje-ar-i-sverige-6924948

https://www.nyteknik.se/samhalle/askovader-sa-har-kan-du-folja-var-det-blixtrar-6924271

Där ser man , man kan dö om man träffas av en blixt , så var försiktiga i ovädret. 

Vackert väder vill vi ha , helst!  Igår va det kvavt så huvudvärken kom, tur att den försvann också . Har ni huvudvärk när det blixtrar och dundrar ute?   Jag känner nästan omgående när regn, åska och ovädret är på gång. Konstigt men sant,  🙂😮

Önskar er den bästa Fredagen av alla!  Kom ihåg ! Ta det lugnt med foppa tofflorna på 🙂 och åskan!  

Soligajag1 

( Mitt eget foto) 

HH 🙂

Annons:
JMW
2019-08-30 07:27
#1

Morrn!

Ja visst är det härligt med sol! Fast jag har ingen fågelsång här. Ganska tyst faktiskt och det är så tråkigt. Jag saknar det.

Jag är inte rädd för åskan. Jag tycker det är mysigt och njuter vid åskväder. Det har jag inte kunnat göra på så många år pga hundarna som varit livrädda vid åska. Så nu njuter jag bara.

Inga planer för idag, blir nog en del sittande vid symaskinen men först en värktablett. Ryggen gillar inte längre mitt sittande vid maskinen.

Soligajag1
2019-08-30 07:45
#2

#1  Ojdå , , trodde att fågelsången hördes överallt.  

Skönt att inte vara rädd för åskan. 🙂 Ajaja då , , ryggen är den ständiga värken , puh. . 🙂 man försöker att inte tänka på det . Man måste gå på gymet, helst gymnastik  eller simma mm. för att kroppen ska må bra! 

Jag ska åka till Stockholm imorn Lördag och strosa runt hela långa dagen!  Ojoj, , ska njuta och njuta mer . Åker med en väninna så vi kommer att "babbla" i bussen först , sen när vi går i Stockholm.  Det ska bli så mysigt!! 👍

Ta det lugnt nu vid symaskinen . Vila emellanåt och sträck på musklerna ! 😉  Kram Kram 🤗

HH 🙂

JMW
2019-08-30 11:04
#3

Vad skoj med din resa! Kan tro att ni ska ha det mysigt. Hoppas vädret är med er.

Nästa fredag åker jag till Malmö på tjejträff. Hem på söndagen. Det är nu tredje året vi träffas men har haft kontakt på ett forum i 10-12 år. Ser fram emot det hur mycket som helst.

Soligajag1
2019-08-30 11:19
#4

#3 Tackar ! Åh, vilken mysig resa till Malmö ! 😀 Tjej träff! Härligt att man kan träffas på detta sätt och umgås! 😀❤️🌺

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: