Annons:
Etikettdela-med-dig-av-en-dikt
Läst 138 ggr
Soligajag1
10/15/19, 12:13 PM

Namnsdag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan 👋 Visste inte att jag hade namnsdag idag , hade så ont i huvudet i morse , orkade inte titta i någon almanacka 😣 Fick ett mess av en go’ vän ! Grattis 🥳 på din dag ! ❤️ Soligajag1 Namnsdagsblomman Vaknade med ett ryck och log så smått. Tänkte för mig själv att idag ska jag fixa det lite extra fint för min gäst som jag bjudit hem. Tiden rullade på med olika bestyr, tog en promenad för att skingra tankarna. Apostlahästarna tog mig till stora staden där jag gav mina gäster en extra god service och ett varmt leende. Nu stod visarna på halv sex och jag sa Hej då till dagens sista gäst , önskade henne Välkommen åter. Med ett leende på läpparna tog jag min väska och började promenaden hemåt. Öppnade dörren och gick upp för trappen, glad i hågen. Vilken underbar dag jag har haft, slår mig ned på stolen i köket och andas ut. . Hinner blunda och tänka , snart kommer mitt främmande. Laddar kaffe med en flygande fläng, fixar i ordning bullarna i all hast. Nu ljuder dörrklockans signaler, går ner för trappen och öppnar dörren. Min vän säger: Grattis på namnsda'n Hillevi samtidigt som han ger mig en varm kram och räcker fram en blomma. Jag blir helt mållös , får fram ett Tack så mycket . Vilken fin namnsdagsblomma! Kan man vara mer tillags . .

HH 🙂

Annons:
Soligajag1
10/16/19, 3:47 PM
#1

Hej 👋 När har ni namnsdag ? Firar 🥳 ni det ? Med fika eller nåt ?

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: