Annons:
Etikettpoesi-ifokus
Läst 214 ggr
Soligajag1
11/22/19, 9:47 AM

Regnet det bara öser ner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon denna Fredagsförmiddag . 😀🌹 Det bara regnar och regnar ☔️💦 Ska det bli en våt eller vit Jul ? Hur har ni det hos er ? Vad gör ni när det regnar ? Pyssel eller nåt annat kul 😀🌹🥰 Här blir det lite Skyltar att skapa till Loppiset , tvättstugan strax . Önskar er alla en mysig Fredag trots regnet . 😀🌹 Soligajag1

HH 🙂

Annons:
Soligajag1
11/22/19, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Läste denna dikt jag skrev om Skogens nymf! 😀🌹🎄🌿☘️ Njuter och myser i mjugg. Skogens nymf När jag kommer in i denna vegetation av grönska och magiska dofter ger det mig en sådan njutning att kroppens alla tentakler slappnar av. Förlorar mig in i denna skogsnymf av spektakel, tar tag i mitt inre rum och förvandlar det till en massa med förtrollande stavar som virvlar runt i universum. Nu kollras jag bort till en värld av ljud som ger mig makten att förvandlas till 'djuret från dem djupaste avgrunder' . Tystnaden och ron gör mig hel inombords. Stegvis höjs mitt sinne och njutningen får mig att bemästra mina behag och slappna av. Alla nerver lägger sig som en orm runt dina lemmar och nu känner du att livet ger dig allt det du har drömt om. Myser och njuter av detta härliga spel som får hjärtat att åter pumpa ut sin allra finaste nektar. Soligajag1 ( Bild från pixabay)

HH 🙂

Huygens
11/28/19, 9:09 PM
#2

Regnet det droppar.
Ljudet det ploppar.

Fönsterblecket hoppar.
Grannen shoppar.

En droppe lät stor som en druva.
Men det var bra en liten duva.

Soligajag1
11/28/19, 9:15 PM
#3

# 2 Åhh , 😋 Vilken härlig dikt! Tack så mycket! Ha en fin Kväller !

HH 🙂

Huygens
11/28/19, 10:53 PM
#4

tack :)

Upp till toppen
Annons: