Annons:
Etikettpoesi-ifokus
Läst 225 ggr
Soligajag1
11/29/19, 8:28 AM

Min födelsedag Fredag 20191129

**Godmorgon alla goá poeter ! 

Tyckte denna text passade in idag ! **

Leenden

Leenden !

Är på väg till bussen och helt plötsligt tappar jag min mobil på gatan, suckar högt och böjer mig ner för att plocka upp den, när jag möter ett par leende bruna
ögon som säger : Varsågod, och som ger mig mobilen.
- Tack, säger jag och ler tillbaka.
***
Jag står och väntar på bussen när jag ser en kompis komma springande med andan i halsen till busshållsplatsen.
- Vilken tur att jag hann säger hon, och ler stort.
- Ja, verkligen säger jag och ler tillbaka.

***

När bussen börjar närma sig centrum är den så fullpackad med folk att alla får hålla i sig hårt för att inte falla ner på någon annan människa. För det är så lätt att ramla när busschauffören bromsar och man är i sin "egen lilla värld",
- Oj då, säger man när man upptäcker att man tagit tag i en hand som hänger utmed en kropp som du inte är bekant med, och ler lite försiktigt.

- Ingen fara hör jag och personen ler tillbaka.

***
Jag trycker på "stanna" knappen, väntar en stund tills folk har gått av sen reser jag på mig och går av bussen.
Idag är det min "egen dag" har jag bestämt mig. Jag ska bara strosa runt på stan och kolla om jag hittar något fint att ta på mig ifall jag skulle gå på After Work ikväll. Nu går jag in på Dressman för att kolla om jag hittar en snygg skjorta till min son. Såklart stöter jag på en gammal kompis där jag bodde förut, när man va ung.
- Hej säger han och ler.
- Hej själv säger jag och ler tillbaka.

***
Jag går in på ett Café och beställer kaffe och en bakelse, för det tänker jag unna mig själv. Jag frågar om biträdet kan ge mig tips om en god bakelse, får svar att deras egen choklad mousse bakelse är en favorit.
Jag tar den säger jag och ler, betalar mitt "kalas" och tittar efter en sitt plats vid fönstret, för visst är det kul att titta på folk medans man fikar.

***

Alla människor är ju olika individer, med olika behov, med olika personligheter, olika livssyn som gör att man vissa dar strålar av denna "energi" och VILL göra så mycket som möjligt av sin tid!! Sådana dar älskar jag!
Jag ler åt allt och alla som jag möter på min morgon promenad, eller om jag tar en jogging tur i spåret. Jag får alltid ett leende tillbaka och oftast ett,
- Godmorgon på dig. Va kul att se en glad joggare i spåret.
- Godmorgon själv. Javisst är det säger jag och ler, sedan joggar jag vidare.

***
Jag vill självklart upplysa om att JAG har mina dåliga dar som alla människor har, men jag har en positiv livssyn och gör min tillvaro så glad som möjligt!!
En "Jourhavande medmänniska" skulle jag vilja ha som jobb.
Ett Leende gör så mycket!!! Det enda du behöver göra är att "dra på munnen" . Inte så svårt va??😃🙂

Soligajag1 

( Bilden från Pixabay)

HH 🙂

Annons:
Maria
11/29/19, 9:12 AM
#1

Grattis på födelsedagen 🌷🌷🌷

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
11/29/19, 9:19 AM
#2

#1  Tack Maria 🌺

HH 🙂

MonicaLagerquist
11/30/19, 6:49 PM
#3

Grattis i efterskott 🍾🎁🍰

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
11/30/19, 7:35 PM
#4

Tack så mycket!!! 🙂

HH 🙂

Magi-cat
12/5/19, 6:38 PM
#5

Det har jag missat, Grattis i efterskott! 🎁🎂🌺🎁🎈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soligajag1
12/5/19, 6:45 PM
#6

#5 Tack så mycket 😊 Helt ok , så kan det va , man kan inte ha koll på allt , 😀

HH 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: