Poesi iFokus

Poesi

Etikett: dikter-pÄ-andra-sprÄk
LĂ€st 352 ggr
greenseng
1

Flash for a day

😉

Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Magi-cat
0

Fint. đŸŒș

"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
💓 SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

greenseng
1

Tackar! 🙂

Synd att ingen tar pÄ sig ansvaret pÄ gruppen.
Gruppen har trots allt ett berÀttigande.

Magi-cat
0

Du kanske skulle tĂ€nka pĂ„ saken? đŸ™‚

Gruppen Ă€r underbar och har absolut ett berĂ€ttigande! đŸ‘

greenseng
0

Jag lider av en svĂ„rartad kronisk huvudvĂ€rk och kan ibland slĂ„s ut i t.om. flera mĂ„nader. Och det gör mig inte direkt lĂ€mplig som kandidat. Dessutom Ă€r jag till Ă„ren kommen med allt som det innebĂ€r. Fick för nĂ„got mer Ă€n ett halvĂ„r sedan en plötslig sjukdom och fick tillbringa en mĂ„nad pĂ„ lasarettet.

TÀnk dig sjÀlv att din lÀkare remitterar dig till en magnet-röntgen och sÄ sÀger röntgenlÀkaren: "Du fÄr inte Äka hem! Ligg kvar hÀr pÄ britsen och vÄga inte ens röra pÄ dig. Vi letar just nu efter en ledig plats Ät dig."

DĂ„ kĂ€nner man sig ganska liten. 😃

Det bÀsta vore en yngre person, faktiskt. Men
 det finns kanske inte sÄ mÄnga "poeter" kvar i Sverige. Vad vet jag?

Möjligtvis med en vettig medhjĂ€lpare. Draken vore faktiskt perfekt. Han kan ju det dĂ€r med grupper och hur man hanterar en sida osv. Kanske skulle prata lite med honom. FĂ„r fundera lite pĂ„ det hĂ€r. đŸ€”

Och vad vet jag om diktare, poeter och poesi och sÄdant? Inte ett smack, faktiskt.
En gruppledare bör vÀl ha Ätminstone lite hum om vad det handlar om, antar jag.

Magi-cat
0

#4 Det lĂ„ter jobbigt, Greenseng. đŸ˜• SĂ„ klart man kĂ€nner sig vĂ€ldigt liten.

Jag ska inte försöka med nÄgon övertalningskampanj, men Älder Àr inget skÀl som talar emot vÀrdskap . Inte heller behöver man vara nÄgon expert i Àmnet, ett intresse duger bra. Men man fÄr vara lite stresstÄlig och inte ta det för hÄrt eller personligt om aktiviteten stundtals Àr lÄg. Och sÄ fÄr man inse att man Àr rÀtt ensam nÀr det kommer till kritan.

Draken vore absolut bra. đŸ˜‰ Jag stödjer det förslaget. TĂ€nk pĂ„ saken! đŸŒș

greenseng
1

Jag bryr mig inte speciellt mycket om aktiviteten. TvĂ€rtom. Personligen trivs jag bĂ€st nĂ€r det Ă€r lite lugnare. Det blir ofta mer harmoniskt dĂ„.

Den dÀr tÀvlingen om vem som har populÀrast grupp fÄr folk hjÀrtans gÀrna hÄlla pÄ med. Men det Àr definitivt inget för mig. Tycker faktiskt bara att det Àr direkt löjligt.

FĂ„r vĂ€l i sĂ„dana fall försöka lĂ€ra mig lite om poesi och poeter. Nu finns ju trots allt internet och det kan ju utnyttjas. Men
 trots allt
 Sokrates och Platon hade sina egna idĂ©er om poesi och konst överhuvud taget. De menade pĂ„ att: Visst. Det finns mĂ„nga som lĂ€r sig regler och lagar i poesins vĂ€rld. Men
 De slĂ„s omedelbart ut av vem som helst som blir influerad av en sk. "Musa".

En Musa Àr tydligen nÄgot slags högre vÀsen som kan pÄverka en mÀnniska.
Personen i frĂ„ga blir dĂ„ tillfĂ€lligt lite "tokig" men skriver ner hĂ€pnadsvĂ€ckande alster som personen sjĂ€lv egentligen inte förstĂ„r nĂ„got av. DĂ€remot kan andra göra speciella tolkningar av det. Om nu tolkningar ens kan göras. Ibland kan det bli vĂ€ldigt djupa saker. 😃

Tydligen hade folk dÄ en vÀldig respekt för det hÀr med "Musa".

Och existerade fenomenet Musa dÄ sÄ lÀr det vÀl existera idag ocksÄ. Höga vÀsen av den digniteten Àr vÀl oberoende av fenomenet tid, antar jag.

Ensam? Tja
 Det finns de som sĂ€ger att ensamheten Ă€r mĂ€nniskans och mĂ€nsklighetens sanna problem. Trots det sĂ„ finns det de som trivs jĂ€ttebra med att vara eremiter. 😃

Magi-cat
0

🙂

Det hĂ€r Ă€r absolut ett forum för dig
Du behöver bara yttra dig sĂ„ blir det poesi.

greenseng
1

😃