Poesi iFokus

Poesi

Etikett: skriva-av-sig
LĂ€st 209 ggr
Soligajag1
1

Godmorgon Onsdag den 14 Augusti

Godmorgon denna Onsdag , mitt i veckan dag . đŸ™‚ 

Hur har ni det ?  Skiner solen â˜€ïž hos er ?  eller regnar det . 

HĂ€r försöker solen trĂ€nga sig igenom dem mörka molnen.  

Min gpĂĄ kisse har spytt ner mitt överkast sĂ„ jag Ă€r inte sĂ„ glad đŸ˜ź Ă„t honom just nu.  Funderar pĂ„ varför han gör sĂ„?   

Nu ska jag strax gĂ„ till tvĂ€ttstugan .  

Sedan ville jag sĂ„ gĂ€rna lĂ€gga in en bild frĂ„n barndomen , var stĂ„r jag dĂ„? ser ni det ? sedan Ă€r det mina systrar + min moster ( min mamma och mormor vĂ€ntade barn samtidigt , lustigt)  đŸ˜ƒ 

LĂ€gg gĂ€rna in en bild pĂ„ er nĂ€r ni va en liten flicka /pojke , vore sĂ„ kul ! đŸ™‚ Dikten kommer sen. 

Soligajag1 

( Mitt eget foto som jag fĂ„tt av mamma ) 

HH đŸ™‚

Tanita
1

Hi hi, vilken söt och rolig bild. Min första tanke var att det Àr du som försöker smita ur bilden och hitta pÄ nÄgot skoj men jag tror du stÄr lÀngst till vÀnster och undrar vad den lilla parveln nu har hittat.

God morgon! HÀr skiner solen och mitt överkast Àr inte nerspytt sÄ jag har det bra.

Soligajag1
1

#1  Tackar ! đŸ™‚

Visst Ă€r det jag som stĂ„r lĂ€ngst till vĂ€nster i bilden . Min syster hittade nĂ„t intressant i grĂ€set och ville plocka upp det sĂ„klart! 

Ja, , överkastet Ă€r inne i maskin nu , eftersom det Ă€r sĂ„ stort sĂ„ fick bara den plats i maskin . đŸ˜ź + att jag la dem andra klĂ€derna i nĂ€sta maskin . 

Sitter hĂ€r och skriver  i all skönaste ro , Ă€r ledig idag med . đŸ™‚ Funderar pĂ„ att cykla till pappa sen efter tvĂ€ttstugan , ta  med bullar Ă„t honom. 

Köpte en cykel ( begagnad ) igĂ„r av en vĂ€n pĂ„ Biblan.  SĂ„ fin Ă€r den , sedan  promenerade jag med den till Cykelgaraget som ligger i nĂ€rheten , dĂ€r hjĂ€lpte mig en kille med luft och höjde sadeln Ă„t mig.  đŸ™‚ 

Cyklade hem glad đŸ™‚ i hela mitt inre . 

Bild kommer strax , pÄ cykeln.

HH đŸ™‚

Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Cykeln , Crescent !

HH đŸ™‚

Tanita
1

Vilken fin cykel! 👍

Soligajag1
1

#4  Tackar sĂ„ mycket!  En crescent till  och med , det mĂ€rket ska visst vara bland dem bĂ€sta .  đŸ™‚ Brukar du cykla ??  eller promenerar du hellre ?

HH đŸ™‚

Tanita
1

Jag cyklade mycket nÀr jag var yngre, men nu promenerar jag hellre. Jag tycker att jag ser sÄ mycket mer nÀr jag gÄr.

Soligajag1
1

#6 Jag förstĂ„r .  Jag tycker likadant ibland , ser sĂ„ mycket mer nĂ€r man promenerar och kan Ă€ven njuta av sommar vĂ€rmen tex. đŸ™‚

HH đŸ™‚