Godmorgon Fredag den 30 Augusti
Godmorgon ! đ
FÄglarna sjunger och solen försöker trÀnga sig fram bakom molnen.
Luften kÀnns sÄ upplyftande efter gÄrdagens regnkaskader.
Jag befann mig pÄ vÀg hem nÀr Äskknallarna ven runt mig. Nu sprang jag sista biten hem för jag Àr livrÀdd för Äskan.
Ăr ni rĂ€dda för Ă„skan och blixten ? Jag har lĂ€st att vissa mĂ€nniskor har fĂ„tt blixten pĂ„ sig .
https://www.nyteknik.se/popularteknik/sa-manga-dor-av-blixtnedslag-varje-ar-i-sverige-6924948
https://www.nyteknik.se/samhalle/askovader-sa-har-kan-du-folja-var-det-blixtrar-6924271
DÀr ser man , man kan dö om man trÀffas av en blixt , sÄ var försiktiga i ovÀdret.
Vackert vĂ€der vill vi ha , helst! IgĂ„r va det kvavt sĂ„ huvudvĂ€rken kom, tur att den försvann ocksĂ„ . Har ni huvudvĂ€rk nĂ€r det blixtrar och dundrar ute? Jag kĂ€nner nĂ€stan omgĂ„ende nĂ€r regn, Ă„ska och ovĂ€dret Ă€r pĂ„ gĂ„ng. Konstigt men sant, đđź
Ănskar er den bĂ€sta Fredagen av alla! Kom ihĂ„g ! Ta det lugnt med foppa tofflorna pĂ„ đ och Ă„skan!
Soligajag1
( Mitt eget foto)

HH đ
Morrn!
Ja visst Àr det hÀrligt med sol! Fast jag har ingen fÄgelsÄng hÀr. Ganska tyst faktiskt och det Àr sÄ trÄkigt. Jag saknar det.
Jag Àr inte rÀdd för Äskan. Jag tycker det Àr mysigt och njuter vid ÄskvÀder. Det har jag inte kunnat göra pÄ sÄ mÄnga Är pga hundarna som varit livrÀdda vid Äska. SÄ nu njuter jag bara.
Inga planer för idag, blir nog en del sittande vid symaskinen men först en vÀrktablett. Ryggen gillar inte lÀngre mitt sittande vid maskinen.
#1 OjdÄ , , trodde att fÄgelsÄngen hördes överallt.
Skönt att inte vara rĂ€dd för Ă„skan. đ Ajaja dĂ„ , , ryggen Ă€r den stĂ€ndiga vĂ€rken , puh. . đ man försöker att inte tĂ€nka pĂ„ det . Man mĂ„ste gĂ„ pĂ„ gymet, helst gymnastik eller simma mm. för att kroppen ska mĂ„ bra!
Jag ska Ă„ka till Stockholm imorn Lördag och strosa runt hela lĂ„nga dagen! Ojoj, , ska njuta och njuta mer . Ă ker med en vĂ€ninna sĂ„ vi kommer att "babbla" i bussen först , sen nĂ€r vi gĂ„r i Stockholm. Det ska bli sĂ„ mysigt!! đ
Ta det lugnt nu vid symaskinen . Vila emellanĂ„t och strĂ€ck pĂ„ musklerna ! đ Kram Kram đ€
HH đ
Vad skoj med din resa! Kan tro att ni ska ha det mysigt. Hoppas vÀdret Àr med er.
NÀsta fredag Äker jag till Malmö pÄ tjejtrÀff. Hem pÄ söndagen. Det Àr nu tredje Äret vi trÀffas men har haft kontakt pÄ ett forum i 10-12 Är. Ser fram emot det hur mycket som helst.
#3 Tackar ! Ă h, vilken mysig resa till Malmö ! đ Tjej trĂ€ff! HĂ€rligt att man kan trĂ€ffas pĂ„ detta sĂ€tt och umgĂ„s! đâ€ïžđș
HH đ