Poesi iFokus

Poesi

Etikett: dela-med-dig-av-en-dikt
LĂ€st 138 ggr
Soligajag1
0

Namnsdag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan 👋 Visste inte att jag hade namnsdag idag , hade sĂ„ ont i huvudet i morse , orkade inte titta i nĂ„gon almanacka 😣 Fick ett mess av en go’ vĂ€n ! Grattis đŸ„ł pĂ„ din dag ! ❀ Soligajag1 Namnsdagsblomman Vaknade med ett ryck och log sĂ„ smĂ„tt. TĂ€nkte för mig sjĂ€lv att idag ska jag fixa det lite extra fint för min gĂ€st som jag bjudit hem. Tiden rullade pĂ„ med olika bestyr, tog en promenad för att skingra tankarna. ApostlahĂ€starna tog mig till stora staden dĂ€r jag gav mina gĂ€ster en extra god service och ett varmt leende. Nu stod visarna pĂ„ halv sex och jag sa Hej dĂ„ till dagens sista gĂ€st , önskade henne VĂ€lkommen Ă„ter. Med ett leende pĂ„ lĂ€pparna tog jag min vĂ€ska och började promenaden hemĂ„t. Öppnade dörren och gick upp för trappen, glad i hĂ„gen. Vilken underbar dag jag har haft, slĂ„r mig ned pĂ„ stolen i köket och andas ut. . Hinner blunda och tĂ€nka , snart kommer mitt frĂ€mmande. Laddar kaffe med en flygande flĂ€ng, fixar i ordning bullarna i all hast. Nu ljuder dörrklockans signaler, gĂ„r ner för trappen och öppnar dörren. Min vĂ€n sĂ€ger: Grattis pĂ„ namnsda'n Hillevi samtidigt som han ger mig en varm kram och rĂ€cker fram en blomma. Jag blir helt mĂ„llös , fĂ„r fram ett Tack sĂ„ mycket . Vilken fin namnsdagsblomma! Kan man vara mer tillags . .

HH đŸ™‚

Soligajag1
0

Hej 👋 NĂ€r har ni namnsdag ? Firar đŸ„ł ni det ? Med fika eller nĂ„t ?

HH đŸ™‚