Poesi iFokus

Poesi

Etikett: dela-med-dig-av-en-dikt
LĂ€st 126 ggr
Soligajag1
0

Godmorgon 21 Oktober

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

MĂ„ndag morgon ! Va bara tvungen att ta in denna Novell , đŸ€Ł Skrev den efter jag vart pĂ„ Bion , Ni har vĂ€l alla sett den! đŸ€Ł BiokvĂ€ll Nu var det dags för denna BiokvĂ€ll som jag lĂ€ngtat efter hela dagen : "En man som heter Ove" med Rolf LassgĂ„rd. Vi intar vĂ„ra platser och sjunker ner i fĂ„töljerna med popcorn och dricka. Det surras till höger och vĂ€nster om oss. Nu kommer tvĂ„ 'surmulna' individer hinner jag tĂ€nka inom mig och sjĂ€lvklart hade dem platserna bredvid mig. Skrattar gott för mig sjĂ€lv samtidigt som jag tittar pĂ„ min vĂ€n och ler brett. Hon riktar blicken mot filmduken, nu börjar det. Jag kan inte med ord beskriva denna film pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt, man mĂ„ste gĂ„ och se den sjĂ€lv. I ena stunden Ă€r den sorgsam medans i nĂ€sta sĂ„ rolig att jag ligger raklĂ„ng och garvar som en tok. Det va lĂ€ngesen jag varit pĂ„ en film som Ă€r sĂ„ rolig att hela biosalongen skrattar. Förutom tvĂ„ personer som sitter intill mig. Kvinnan vĂ€nde sig Ă„t mitt hĂ„ll och stirrade pĂ„ mig, jag bara skrattade Ă€nnu mer. Sitter hĂ€r och skriver om denna hĂ€ndelse och skrattar pĂ„ nytt Ă„t dessa tvĂ„ personer. Jag Ă€lskar att ge mig hĂ€n och njuta av livet. Ni som inte sett denna film. GĂ„ pĂ„ den nu!! Den Ă€r sĂ„ bra!! VĂ€rd varenda krona. Jag vaknar ibland utav olika scener jag minns frĂ„n filmen och skrattar som en tok. Folk som ser mig just dĂ„ tror sĂ€kert man har blivit utslĂ€ppt frĂ„n psyket. Ett gott skratt förlĂ€nger livet! Soligajag1

HH đŸ™‚