Poesi iFokus

Poesi

Etikettdela-med-dig-av-en-dikt
Läst 184 ggr
Soligajag1
5

Älskade mamma !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har det gått nästan fyra år sen min mamma lämnade detta jordeliv . Jag saknar henne så mycket. ❤️

Hennes tindrande blå ögon som jag har fått, Hennes härliga skratt och omtanke om mig. ❤️En tår trillar ner på kinden. . 😕 

Älskade mamma 

Min älskade mamma har lämnat jordelivet , tagit det stora klivet till andra sidan .

Nu har du fått ro inom dig och värken stannat, minns dig som den älskade och bästa mammor av alla. 

Saknaden kommer att kännas i hela mitt hjärta , tårar trillar ner på mina fingrar medans orden blir till. 

Mamma , hur ska jag klara mig utan dig ? Du betydde allt för mig. Jag går snart i tusen bitar , ge mig en värmande Kram så stillas mitt inre.

Jag vet att du hade ont och kämpade vareviga dag , gnistan du hade fattades dig.

Nu blickar du ner på mig från ditt moln, gråt inte min kära fina dotter säger du med varm blick , nu har mamma fått en "egen piedestal" ! ❤️

Soligajag1 

Lånade ett foto från pixabay

Önskar er alla en fin Tisdag . Lägg gärna upp en dikt om någon ni  saknar eller  mist på olika sätt. Tack! 🌺

HH 🙂

Maria
2

Så fint😊

/Maria

Soligajag1
1

# 1 Tack så mycket ! 🌹

HH 🙂

Lussan20
1

Så fint skrivet om din mamma! Underbart att ha fått haft en så fin mamma!

Jag skriver en liten dikt om min hund som lämnade mig i januari Vackra Electra, kallades mest Ella!

En liten hund på jordens rund

hos mig du var varje stund.

Vi delade allt, min macka ibland

dagar då regnet föll vi sov tillsammans och var i drömmarnas land.

En dag du försvann då blev livet så meningslöst och kallt.

En ny liten tjej flyttat in hon heter Lussan är med överallt.

Hon är inte du och du inte hon, men hon fördes nog hit  till mig av dig.

Ett  hjärta har många rum för kärlek. Du har ditt rum lilla Ella, Lussan har sitt

där bor ni tills vi ses på andra sidan regnbågsbron för att aldrig skiljas mera!

WL🐶❤️🌈

Maria
2

#3 Också väldigt vackert 😊

/Maria

Soligajag1
1

#3 Tack så mycket ! Ja , min mamma va speciell! ❤️ Så fin dikt om din hund som är uppe i himlen / Djurhimlen ! 🐕 Tack så mycket för att du delar den ! 😊❤️🌹

HH 🙂

Lussan20
1

Tack!

Du skriver alltid fina saker från livet! Jag tycker om att läsa det du skriver. Tack från WL🤗

MonicaLagerquist
0

❤️

Stolt ägare till tre La permer