Söndag 5 September
Godmorgon alla fina poesi vänner !
Ja, vet inte vad jag ska säga om detta , inga kommentarer alls på poesin på flera dagar , , är det konstigt om man ger upp. Nej, ,
men jag väntar nån dag till .
Det skulle vara så trevligt att få läsa en dikt av er mina fina poesi vänner , här kommer några stödord:
****Kaffet som gör att jag vaknar till liv, morgonens uppvaknande, ge mig lusten att finnas till, kärlekens språk , "bara vara" , Söndagens lättja. **
Sådär , här kommer min enkla dikt denna Söndag :
Älskade mamma
Kaffet droppar ner i kannan medans jag sitter i min egen "lilla värld" ,
drömmer mig bort och önskar att min
älskade mamma fanns hos mig ,
hon finns här i mitt hjärta.
Minnena lever kvar när jag blundar och
känner mammas närvaro.
Jag älskar dig mamma !
Tänker på dig när vi satt i ditt eget krypin ,
vi pratade och skrattade om olika anekdoter från förr.
Du fattas mig !!
Soligajag1
Mitt eget foto
HH 🙂
- Redigerat 2021-09-05 08:27 av Soligajag1
Tack för dina fina dikter, Soligajag! Vi läser och begrundar fast vi inte alltid kommenterar! 🤗💗📚
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag läser också.
Sedan är det här med att skriva poesi någon ganska privat för mig. Inget jag egentligen vill dela med mig av.
Sedan tror jag inte att det är så många som faktiskt skriver poesi så det är svårt att få någon annan att skriva.
Jag gillar däremot att läsa poesi. Det är ofta jag läser mina samlingar av Nils Ferlin som fortfarande är min stora favorit.😊
Jag gillar hans klurigheter när han skriver om livet. Han skriver dessutom ganska få kärleksdikter vilket jag kan tycka är lite befriande.
Poesi är så mycket mer än bara hjärta och smärta för mig😉
/Maria
#1:
Tack så mycket Magi-cat . Klart jag förstår att ni läser men inte alltid ger en kommentar . Det är jag som har en "dålig" dag idag , , "grr" .
Ber om ursäkt . NI är så snälla som ger kommentarer!!
Kram // Soligajag1
HH 🙂
#2:
Jag förstår Maria .
Vi är ju olika människor !!
Jag är nog en poet och har det i mina ådror.
Min pappa skrev olika saker , även min mamma . Så jag har nog det i mina gener .
Fortsätt och läs mina dikter , poem och noveller tack. Då blir jag glad!
Kramar om // Soligajag1
HH 🙂
Jag läser varje dag men har dåligt med inspiration att skriva något själv. Det måste vara något i en tanke eller en bild som triggar igång mig och det är ändå aldrig säkert att det blir något mer än någon rad.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#6:
Okej , förstår , tack !
Jag är en sann poet på alla sätt . Det finns liksom i ådrorna , det "pluppar" ord så gott som hela tiden.
Det är jag så glad för . Det är ett utav mina stora intressen.
Poesin gör mig hel .
Skriv när och hur du vill , jag blir så glad att få en dikt att läsa.
Soligajag1
HH 🙂