VĂ€der och vind !
Godmorgon Tisdagen den 11 Juni đ
Idag skiner ingen sol utan det tonar upp massor med mörka moln som Ă€r fyllda med regn och blixtar som skjuter sina pilar hĂ€rs och tvĂ€rs. Regnet strilar i lĂ„nga sjok och det bildas pölar fulla av vatten . I ögonvrĂ„n ser en liten flicka att hĂ€r kan hon hoppa och ha skoj. Ăntligen kom det tĂ€nker flickan och myser för sig sjĂ€lv samtidigt som hon ser sin mamma komma springande frĂ„n ett annat hĂ„ll. Mamman tar tag i flickans arm och tittar pĂ„ henne med ilsken blick .
Flickan lipar Ät mamman och skrattar gott Ät hennes ögon som blÀnger pÄ henne. Jag fick Ätminstone roligt i nÄgra minuter som jag kan njuta av under resten av dagen i min dagbok mumlar flickan för sig sjÀlv.
Nu har det kommit andra barn som gÀrna vill leka i vattenpölen och börja hoppa upp och ner samtidigt som dem skrattar och tittar pÄ varandra. En av barnen pekar plötsligt pÄ nÄgot som ligger pÄ marken och tar upp en nyckelklippa som gömt sig i vattnet. Vems kan det vara funderar grabben , kanske flickans som lekte hÀr nyss , jag vet var hon bor sÀger han för sig sjÀlv , tar nyckelklippan och börjar gÄ bort frÄn stan .
Kom pĂ„ denna Novell i ett ögonblick . . đ
FortsÀttning följer . .
Soligajag1
( Bilden frÄn pixabay)

HH đ
FortsĂ€ttningen . . đ
Var tog dem vÀgen undrar han och ser flickan plötsligt genom ett Café fönster dÀr hon sitter och stirrar in i nÄgot som om hennes blick Àr tom och har fÀrdats hundra mil lÄngt frÄn Caféet.
Hon har ett vackert rött lÄngt hÄr som böljar sig nerför hennes axlar i en kaskad av lockar. Han ser sig sjÀlv bredvid henne med ögon fulla av beundran.
Han slinker in pÄ Caféet och tittar Ät flickans hÄll för att se om hon har sett honom men hon verkar vara försjunken i sin egen lilla vÀrld. Drömmer sÀkert om en mysig plats dÀr hon fÄr vara sjÀlv och filosofera.
Han gÄr bort till ett bord och sÀtter sig ner för att ta fram en bok ur vÀskan, efter ett ögonblick kommer en servitris fram och frÄgar om han vill ha nÄgot men han viftar bort henne och gÄr mot utgÄngen för nu har flickan och mamman rest pÄ sig för att försvinna ur hans synvinkel.
Han gÄr efter dem och lÄtsas plocka upp nÄgot ur vÀskan samtidigt som han sneglar pÄ flickan och undrar vad hon heter. Isabelle kanske eller Josefin tÀnker han , hon ser ut som en Josefin med den lÄnga röda hÄrs manen som hon har virat runt sitt huvud som en propeller myser han.
Var ska dem ta vÀgen i detta ovÀder undrar han och försöker snegla pÄ dem i ögonvrÄn. Helt plötsligt kommer det en röd bil skjutande som en kanon utan förvarning, den kör upp pÄ trottoaren och sveper ner bord och stolar i ett huj. Han bara stirrar och ropar pÄ hjÀlp.
Var sjutton kom denna bil ifrÄn undrar han och ser nu att flickan ligger pÄ marken samtidigt som det börjat bilda en blodpöl under hennes kropp. NÄgon har iakttagit detta och ringt efter ambulans för nu hör han höga sirener inom rÀckhÄll. Ambulansen stannar bredvid vid Cafeét och kommer rusande med en bÄr och undersöker flickan medans mamman stÄr en bit bort helt skÀrrad av hÀndelsen. Mamman hÄller handen för munnen och fÄr inte fram ett ord. Hon har vÀl fÄtt en chock och darrar, hon kliver in i ambulansen och den Äker ivÀg med tjutande sirener.
Vad var det som hÀnde tÀnker killen och ser nu att den röda bilens Àgare sitter pÄ trottoaren med glasad blick. Vem Àr det som kan köra pÄ detta sÀtt och inte fÄ nÄgon reprimand. Killen stirrar som om han sÀtt ett spöke pÄ mannen som kommer fram till honom nu. Han har inte fÄtt en skrÄma pÄ kroppen och tar sig fram utan problem. Nu sÀtter han sig ner bredvid killen som inte kan ta blicken frÄn honom.
Vem Àr du? sÀger killen.
Josefins pappa sÀger mannen och börjar grÄta hejdlöst och försöker förklara att han inte fick stopp pÄ bilen, den Äkte ivÀg sjÀlv precis som att den hade fÄtt vingar och jag kunde inte styra den.
Josefin tÀnker killen och ler brett. Det va vÀl det jag visste tÀnker han och samtidigt vaknar han med ett ryck.
- Jens? Hur lÀnge ska jag skrika pÄ dig sÀger hans mamma bredvid hans sÀng, drömmer du eller ??
HH đ